Digitalizarea Direcției de Impozite și Taxe Locale din Sectorul 5 s-a făcut din fonduri proprii

98

DITL Sector 5 urmărește o îmbunătățirea semnificativă a conformării voluntare și creșterea eficienței și eficacității administrației locale. Administrația publică locală se confruntă cu provocarea de a îmbunătăți considerabil capacitatea sa de colectare a veniturilor, într-o perioadă scurtă de timp, pentru a-și putea îndeplini prioritățile din perspectiva asigurării sustenabilităţii activității pe termen mediu şi lung.

Digitalizarea Direcției de Impozite și Taxe Locale din Sectorul 5 s-a făcut din fonduri proprii, acest proces urmărind dezvoltarea unui sistem sustenabil de colectare a veniturilor bugetare locale.

Buna colectare, maximizarea veniturilor presupune ca DITL sector 5 să fie capabil să obţină maximum posibil din sursele sale de venituri legale şi administrativ posibile. O bună funcționare a primăriilor ”înseamnă capacitatea de a aduce o serie de îmbunătăţiri politicilor, procedurilor personalului şi structurii organizatorice” a spus Primarul sectorului 5, Daniel Florea. Intenţia administrației locale este de a utiliza fiecare din aceşti factori pentru a exploata la maxim potenţialul fiecărei surse de venit, în concordanţă cu scopurile şi priorităţile cetățenilor sectorului 5.

Citește și: Alertă în Capitală! Zeci de mii de bucureșteni, fără apă caldă

Un sistem sustenabil de colectare a veniturilor bugetare locale, constă în dezvoltarea mai multor sisteme de colectare și interacțiune cu cetățeanul făra ca acesta să fie nevoit să ajungă la sediile instituției, în acest caz vorbim de DITL Sector 5.

Implementarea unuia dintre cele mai ofertante sisteme de plată și interacțiune cu cetățeanul, atât on-line cât și off-line, s-a făcut de către primarul Daniel Florea prin investiții din bugetul local. Din păcate, așa cum a spus reprezentantul DITL Sector 5, nu există programe naționale sau europene care să permită accesarea de fonduri nermbrursabile pentru administrațiile locale. Lipsa acestor programe duce la un grad scăzut de implementare a digitalizării în relația cu cetățeanul și un efort financiar mare la nivel național.