Scurse rapid una după alta, în miros de sarmale şi cântece date tare din boxă, 14, 15 şi 16 septembrie, Zilele Sectorului 5, vor rămâne ca un model de măcinat bani publici.
De când Libertatea a deschis subiectul, primăria a închis documentele. Ele există însă şi la cei care au prestat serviciile. The Couch a contractat servicii de 75.000 de euro Evenimentul cultural, să le spunem aşa concertelor şi mâncării, a fost organizat, pentru Centrul Cultural al Primăriei, de firma Libro Events SRL. Libro a subcontractat unele dintre servicii.
Firma The Couch Media Group a primit, de la Libro Events SRL, serviciile de foto, video, panotaj – bannere, furnizare litere volumetrice, brelocuri şi brăţări dedicate evenimentului Zilele Sectorului 5. „Nu avem nimic de ascuns”, spun cei de la The Couch, afectaţi „pentru că am ajuns într-un scandal public pe care nu-l merităm”. „Unele din lucrări ne-au fost refuzate şi s-a stornat”.
De la început, ca să explice preţurile, ei invocă urgenţa şi orele suplimentare ale propriilor oameni. The Couch avea bugetaţi 75.000 de euro, ceva mai mult de 10% din total. Mai multe preţuri atrag atenţia, iar două sar din orice barem. 23.000 de euro pentru servicii foto, cu TVA inclus! Şi 6.000 de euro pentru servicii de grafică video. Interviu cu Anca Chirilov, project manager al The Couch pentru Zilele Sectorului 5. «S-a lucrat în regim de urgenţă, de aceea sunt costurile mai măricele» – Doamnă Chirilov, am primit sumele primite de dumneavoastră pentru servicii la Zilele Sectorului 5. – Aşa… – Ce s-a prestat pentru aproape 131.000 de lei cu tot cu TVA, adică 28.000 de euro, pentru două studiouri foto? – Da, dar din acea sumă s-au stornat circa 15%, le-am oferit un discount. – Am înţeles, scădem 19.000 de lei şi tot rămânem cu vreo 110.000 de lei, ceea ce înseamnă 23.000 de euro. – Vi le pot spune defalcat. Au fost 6 fotografi care au stat zi-lumină acolo, 3 zile din 3.
Apoi, au avut acele studiouri foto, corturi, am avut personal de printare, au existat imprimante, s-au cumpărat tonere, hârtie foto, tablă magnetică. – Câte fotografii s-au printat? – Aveam de realizat vreo 30.000. Fiindcă evenimentul nu a avut amploarea scontată, s-au făcut doar 7.000 de poze şi s-au printat în triplu exemplar, deci 21.000 de fotografii. – La ce au folosit 21.000 de fotografii?! – Nu ştim, noi le-am predat la Libro, iar ei, probabil, la Centrul Cultural al Sectorului 5. «S-a lucrat peste noapte» – Vă spunem sincer, nu prea am văzut poze în mediul online. De exemplu, pe Facebook, sunt câteva fotografii. Şi acelea făcute cu telefonul! – Nu ştim ce s-a întâmplat, mai departe, cu pozele. Repet: noi le-am predat la Libro Events atât pe hârtie, cât şi digital. – Ne-a mai atras atenţia ceva. Serviciile de grafică video. Cu TVA sunt 30.000 de lei, adică 6.500 de euro. – S-a realizat un filmuleţ care a rulat în cele 3 zile de eveniment. – Ce fel de filmuleţ? – Unul cu logoul primăriei.
De fapt, da, au fost mai multe filmuleţe, aveţi dreptate, însă ei au selectat unul singur. – 6.500 de euro filmuleţul că unul singur au ales?! – Da, pentru că a fost o muncă făcută din scurt. S-a aflat destul de târziu, am fost subcontractaţi cu 3 zile înaintea evenimentului, s-a lucrat mult peste noapte, cu ore suplimentare, program prelungit. De aceea sunt preţuri mai măricele. – Aţi mai avut lucrări la evenimente asemănătoare? Cu primării, cu autorităţi ale statului? – Nu, eu lucrez mai mult cu mediul privat. Şi, oricum, în acest caz am fost subcontractată de Libro. Dar chiar n-am lucrat cu statul. O singură dată, acum vreo 5 ani, 7 ani, dar ceva micuţ. Şi nu pe eveniment.